Oculus Rift'in Ön Satışı Bu Yıl, Dağıtımı ise 2016'ın İlk Çeyreğinde Başlayacak





   Oculus Rift sanal başlıı kutusundan çıkardığınız gibi kullanıma hazır olmayacak. Oculus'un kurucu ortaklarında Nate Mitchell'in yaptığı açıklamaya göre bu yıl içinde ön satışına, 2016'ın ilk çeyreğinde ise dağıtımına başlanacak olan Oculus'un tüketici versiyonunun çalışabilmesi için kişisel bir bilgisayara ihtiyaç duyacak. Bu durumda Oculus'un alınabilirliğini bilgisayar oyunlarıyla ciddi şekilde ilgilenmeyen insanlar için zorlaştıracak.

   Oculus'un pazarlama aşamasında gördüğümüz görseller ile çalışabilmesi için son derece üstün özellikli bir bilgisayarın gerekli olup olmadığı sorusuna Mitchell " Burada inanılmaz özellikleri olan süper bir bilgisayardan değil fakat günümüzde çıkan oyunları çalıştırabilecek bir sistemden söz ediyoruz" dedi. CES basın toplantısında demosu gösterilen sistemin kullandığı bilgisayarda 600$'lık nVidia GTX 980 grafik kartı bulunmaktaydı Fiyatla ilgili olarak Mitchell Oculus'un alınabilir bir düzeyde olmasını istediğini ancak kaliteli bir tecrübe için bu fiyatın geçen sene satışa çıkan ve yapımına yardım ettikleri Samsun Gear VR başlığında daha pahalı olacağını söyledi.

   Mitchell " Şuanda sanal gerçekliğe baktığımızda iki ürün kategorisi görüyoruz, Rift2in de temsil ettiği yüksek kalite ve ortaklığını yaptığımız Samsung Gear VR'ın temsil ettiği daha düşük kalite." Şu anda Oculus tarafından üretilen Samsung Gear VR fiyatı 200$. Cihazı çalıştıran telefon ise 649$ dan başlıyor. Nate Mitchell Rift'in satışında peraknde satışının çok önemli olduğu söyledi. Mitchell" Muhtemelen Oculus.com'dan ön satış yapacağız ancak perakende satış, satış stratejimizin önemli bir kısmını oluşturacak. Ürünü almak onu denemekten geçecek, ürünü almak isteyenler ürünü takacak ve bambaşka bir dünyaya gidecek. Bu deneyim insanların ürüne bağlaması konusunda oldukça önemli bir yer teşkil edecek."




   CES'teki Crescen Bay demosunu göz üönüne alırsak Rift'in tüketici versiyonunun grafiklerinin PlayStation 4 ya da Xbox One kullanıcılarını kıskandıracağı kesin. Bu durum da yüksek kalite grafikleri, yüksek çözünürlükleri, geniş dokuları, etkileyici efektleri oynatabilmek için oldukça yüksek bir bilgisayar sistemine ihtiyaç duyulacağını gösteriyor.

   Mitchell yaptığı açıklamada Oculus satışa sunulduğu andan itibaren kendi yapımı olan harika oyunları da beraberinde getireceğini söyledi. Mitchell; Oculus, Rift için kendi oyunlarını yapmaya başladığını ve birçok küçük takımın konuda üretim halinde olduğunu ekledi. Bununla beraber şirket ikinci ve Oculus'tan bağımsız üçüncü parti geliştiricilerinde kendi özgün işlerini yapacağını söyledi.

   Mitchell, ilk etapta Oculus'un sadece yüksek kalitede işler sunacağını ve bu anlamda üretim yapan 3. partilerinin işlerinin Oculus'un filtresinden geçeceğini belirtti.

   Bununla beraber şirket sanal gerçekliğin yarattığı bu eko sistem içinde tüm diğer geliştiricilere açık olduğunu ve üçüncü parti donanım üreticilerinin cihazlarıyla Riftin uyumlu olmasına izin verecek. Geliştiricilere destek vermek adına Oculus'un teknolojileri açık kaynak olarak devam edecek. Şayet Oculus bu teknolojisini kullanıcıların karşılayabileceği fiyatlardan alma imkânı verirse bilim-kurgu'nun sanal gerçeklik rüyası sonunda gerçeğe dönüşecek.